V březnu 2022 představila automobilka Volkswagen elektrické MPV nebo „minibusík“, záleží jak vozu chcete říkat, s označením ID.Buzz. Jedná se o elektrický vůz, který se inspiroval u klasického Volkswagenu T1. Původní ID.Buzz přinesl pohon zadní nápravy a jednu verzi délky. Teď ale se dostává na náš trh sportovní varianta GTX, která nabídku rozšiřuje o další délkovou verzi a s ní i o další motorovou kapacitu.
Změny oproti ID.Buzz
Oproti klasickému ID.Buzz se na přídi změnily mlhová světla, která mají nyní vzhled typický pro ostatní vozy z rodiny GTX, černě lakovaná mřížka na spodní straně nárazníku je také inovovaná. V základu zde také najdeme 20“ litá kola, nicméně za příplatek lze získat i 21“ litá kola ve dvoubarevném provedení. Na zádi zaujme menší doplněk na spodní straně vozu ve formě černé lišty. V interiéru najdeme primární změnu na sedačkách, které jsou potaženy tkaninou z mikrovlákna ArtVelours Eco a obtaženy červeným prošíváním. Stejný dekor získal na spodní straně zploštělý volant, který je navíc obohacen červeným dekorem. Přístrojová deska má sportovněji ražený hliníkový dekor. Řidič si může nastavit podložení stehen a nastavit si držení tak, jak je mu to pohodlné.
Pohon
Největší změna ale přichází ve dvou délkových variantách a s dvěma novými kapacitami baterií. Klasický rozvor nabízí inovovanou baterii o kapacitě 79 kWh, zatímco prodloužený rozvor o 250 mm může využívat kapacitu akumulátoru 86 kWh. Obě varianty jsou poháněny pohonem všech čtyř kol 4MOTION, kdy na zadní nápravě se usadil hlavní elektromotor poskytující výkon 210 kW. O pohon přední nápravy se stará elektromotor s výkonem 80 kW. Celkový systémový výkon činí 250 kW, což značí silné zrychlení a úžasnou pružnost. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 160 km/h, což je pro běžný provoz po českých dálnicích plně dostačující hodnota. Nabíjení je možné výkonem 185 kW (u slabšího akumulátoru), případně 200 kW (u silnější baterie). Z 10 na 80% se tak dostanete za přibližně 26 minut.
Budoucí zákazníci také mohou těžit z vyššího výkonu nejen lepšími jízdními vlastnostmi, ale i možností zapřáhnout za ID.Buzz GTX přívěs o vyšší hmotnosti. Základní rozvor utáhne až 1800 kg a varianta s prodlouženým rozvorem si poradí s přívěsem o hmotnost 1600 kg. A navíc všechny vozy ID.Buzz GTX dostanou do základu světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix a exkluzivní lakování v barvě červená cherry.
Představení a cena
Pokud se podíváme do ceníku, verzi s normálním rozvorem lze pořídit za 1 751 947,- Kč. Cena u dlouhé verze začíná na 1 800 658,- Kč. Česká výstavní premiéra se uskuteční letos na veletrhu čisté mobility E-SALON na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech ve dnech 7 – 10. listopadu 2024.